.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز عمليات اجرايي احداث پالايشگاه نفت در بهشهر

مديرعامل پالايشگاه نفت مازندران در بهشهر از آغاز عمليات اجرايي احداث پالايشگاه نفت در اين شهرستان خبر داد و گفت: احداث پالايشگاه نفت در بهشهر ربطي به ساخت پالايشگاه نفت در كياسر ساري ندارد.

عليرضا بيان‌الحق امروز در گفتگو با فارس، از استقرار مهندسان قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا‌، رسيدن دستگاه‌هاي مربوطه و آغاز عمليات اجرايي اين پروژه ملي سخن گفت.
‌وي تصريح كرد: احداث پالايشگاه نفت در بهشهر همه موانع پيش رو كه مهم‌ترين آن موانع زيست محيطي بود را با ارائه طرح‌هاي رعايت استانداردهاي زيست‌محيطي گذرانده است و در حال حاضر تيم 20 نفره مهندسان قرارگاه خاتم الانبياء بسيج سازندگي مشغول كارهاي زيربنايي مانند نقشه‌برداري، توپوگرافي، جانمايي و اندازه‌گيري درصد مقاومت خاك هستند.
بيان‌الحق با تاكيد بر اينكه احداث پالايشگاه نفت در بهشهر ربطي به ساخت پالايشگاه نفت در كياسر ساري ندارد به موضوع به آب انداختن سكوي نيمه شناور ايران البرز براي اكتشاف نفت در عمق بيش از هزار متري درياي خزر اشاره كرد.
وي اظهار داشت: با شروع اكتشاف روزانه يك ميليون بشكه نفت در 10 ماه آينده روند احداث پالايشگاه نفت بهشهر از حساسيت بيشتري برخوردار مي‌شود.
بيان‌الحق يادآور شد: كار ساخت مخازن نفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بهشهر آغاز شده و تا يك سال ديگر تحويل داده مي‌شود.
مديرعامل پالايشگاه نفت بهشهر با اشاره به حضور سه هفته پيش پور ضيايي معاون صنعت و معدن قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا در سايت پالايشگاه براي بررسي بيشتر پروژه اظهار داشت: مهندسان قرارگاه به مدت دو هفته است كه به روستاي حسين‌آباد آمده‌اند و غير از كارگران بومي تيم 20 نفره متخصصان در حال انجام فعاليت‌هاي زيربنايي هستند.
‌بيان‌الحق نوشتن و تاييد 4 هزار صفحه طرح فني و توجيه اقتصادي براي اين پروژه بزرگ، تلاش شش ساله شركت در رفع موانع و رعايت حريم تالاب بين المللي ميانكاله را گام هاي اساسي شركت پالايشگاه نفت بهشهر دانست و تصريح كرد: بر اساس كتاب ضوابط و استانداردهاي زيست محيطي كه خود سازمان حفاظت از محيط زيست آن را نگاشته و فواصل در آن آمده است، اين فاصله از پناهگاه حيات وحش و مناطق حفاظت شده زيست محيطي بايد سه كيلومتر و از پارك ملي، تالاب و درياچه بايد يك كيلومتر باشد و اين مسئله در حاليكه حد فاصل بين تالاب بين المللي ميانكاله تا سايت 7 هزار و 700 متر مربع است نه تنها كاملا رعايت شده بلكه فراتر از استانداردها و فواصل زيست محيطي است.
وي با بيان اينكه پالايشگاه نفت بهشهر در 168 هكتار از اراضي ملي و شوره زار روستاي حسين آباد بهشهر قرار دارد و تا چهار سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
مدير عامل شركت پالايشگاه نفت بهشهر يادآور شد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده فاصله تخليه نفت تا سايت بيش از هفت كيلومتر، جاده دسترسي در كنار زمين، بندرگاه در فاصله 12 كيلومتري و فاصله پالايشگاه تا نيروگاه برق نكا 13 كيلومتراست.
دفتر پالايشگاه نفت بهشهر در بهمن ماه 87 افتتاح شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.